محققان استرالیایی در حال توسعه ی یک درمان ایمنی جدید برای مقابله با دیابت نوع 1 هستند

5  دسامبر 2017 - محققان کوئینزلندی در استرالیا در حال توسعه ی یک درمان جدید هستند که هدف آن مبارزه با حملات خود ایمنی است که موجب ایجاد دیابت نوع 1می شود.

پروفسور Ranjeny Thomas  از موسسه ی Diamantina در دانشگاه کوئینزلند، رهبری این تیم تحقیقاتی را بعهده دارد،آنها در حال توسعه ی درمانی هستند که برای ایجاد تعادل در سیستم ایمنی طراحی شده است.دیابت نوع 1 زمانی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن سلول های بتای تولید کننده انسولین را در پانکراس تخریب می کند. محققان در سراسر جهان هنوز در حال بررسی چگونگی جلوگیری از این حمله ی سیستم ایمنی بدن به سلولهای بتا(حملات خودایمنی)، هستند.

محققان کوئیزلندی، برای انجام این کار از لیپوزوم (لایه ی چربی پوشاننده ی سلول) استفاده کردند که حاوی پروتئینی از پانکراس است که به عنوان یک پرچم قرمز برای سیستم ایمنی عمل می کند.

محققان امیدوارند که این پرچم قرمز بتواند نحوه پاسخ سیستم ایمنی بدن را تغییر دهد. علاوه بر این، محققان از یک دارو برای آرام کردن سیستم ایمنی استفاده خواهند کرد تا شدت حمله ی اتوایمیون را کاهش دهند.

پروفسور توماس اظهار داشت: "ما از توان بالقوه سیستم ایمنی بدن برای بهبود خود هیجان زده ایم، که یک روش کاملا متفاوت برای تامین انسولین است."

این درمان تاکنون در درمان موش هایی که برای ابتلا به یک نوع دیابت مشابه بیماری دیابت نوع 1 پرورش یافته اند، موفق بوده است.در حالی که درمان های بسیاری در موش ها موفقیت آمیز بوده است، اما هنوز درمانی که بتواند با دیابت نوع 1 در انسان مقابله کند، معرفی نشده است.

تیم پروفسور توماس در بیمارستان کودکان Lady Cilento  برای آزمایشات انسانی داوطلب ثبت نام می کند، آنها امیدوارند که این آزمایشات را تا حدود دو سال دیگر راه اندازی کنند.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2017/dec/australian-researchers-developing-new-immune-therapy-to-tackle-type-1-diabetes-97942901.html